Suli-előkészítő szelektív mutizmussal? Áthidaló Program!
Szülőként a legjobbat akarjuk adni gyermekünknek: a biztonságos és boldog gyermekkort. Akadályok és nagy kudarcok nélküli előrehaladást, melyben a kicsik megélhetik saját kompetenciáikat és erősségeiket. Fel akarjuk készíteni őket azokra a nehézségekre, amelyekkel előbb-utóbb elkerülhetetlenül találkozniuk kell.
A kommunikációs készségek, a kézügyesség, a kooperatív munkavégzés vagy a feladattartás olyan alapszükségletek, melyekre a hagyományos óvodai- iskolai oktatás következetesen épít. Épp ezért vannak nehéz helyzetben azok a gyerekek, akiknek valamely területen elakadásuk vagy nehézségük akad. De nem az Áthidaló Iskola Előkészítő Programban! Ott ugyanis a pedagógusok nem azt tartják elsődlegesnek, hogy a gyerekek elvégezzék a rájuk bízott feladatokat, hanem az, hogy – készségeik fejlődése mellett- erősödjön a személyiségük, formálódjon az önmagukról alkotott pozitív képük. A program valódi célja, hogy a gyerekek sokszínűsége teljes erejéből ragyogjon és a kicsik ráébredjenek, hogy igazán, tényleg bármire képesek. A sikeres sulikezdés csak hab a tortán.
Szelektív mutizmus és az Áthidaló Iskola Előkészítő Program
Az óvoda- iskola átmenet minden családban izgalmas időszak, hiszen a kis ovisokból hirtelen nagy, önálló feladatokkal és felelősséggel bíró iskolások lesznek. Napról napra nőnek az elvárások mind velük, mind velünk, szülőkkel szemben. Éppen ezért olyan félelmetes, ha a gyerkőc szavakkal nem vagy kevéssé kommunikál. A legtöbb pedagógus nincs felkészülve a szelektív mutizmussal élő gyerekek sikeres integrációjára és olyan ösztönzőnek szánt mondatokkal próbálják őket “aktivitásra bírni”, melyekkel valójában rombolják a gyerekek énképét és leépítik együttműködési hajlandóságukat. Ezzel szemben az Áthidaló Iskola Előkészítő Program legfontosabb alapvetése, hogy minden gyermek másképp egyforma és a mindenkori diagnózis az adott pillanatban érvényes állapotot jelöli. Nem ítélet, hanem kiindulási pont.
Mit nyújt az Áthidaló Iskola Előkészítő Program?
A program képzései nyolc, hat, illetve négy hónapos rendszerben, heti egyszeri óvoda utáni elfoglaltságot nyújtanak. Az első hetekben aktív, nagymozgásos feladatokkal indul meg a közös munka, hogy aztán a nyolcadik hónap végére a gyerekek kiismerjék a magyar nyelv dallamát és szabályszerűségeit, stabil és helyes ceruzafogással írjanak és rajzoljanak, felismerjék a betűk írott formáit, képesek legyenek a betűalkotó elemeket füzetbe illő méretben, hibátlanul kivitelezni és magabiztosan állhassanak rajtvonalhoz az első osztályban. Bár a Program tartalmaz hangképzési és hangokra bontási feladatokat is, ezek a résztvevők számára nem kötelezőek, szelektív mutizmussal élő gyerekek számára pedig teljesen elhagyhatók.
Szelektív mutizmussal egy újabb közösségbe?!
Az új közösségben való működés szorongást és feszültséget válthat ki még a minden szempontból átlagos gyerekekből is – nem mintha volnának “átlagos” gyerekek-, az Áthidaló Programban azonban olyan oktatók kísérik a kicsiket, akik fel vannak készülve a legösszetettebb problémák kezelésére is. Csoportjaik kis létszámú, állandó résztvevőkkel zajló, hosszú távú együttműködésre építő foglalkozások, így a nehezen oldódó gyerekeknek is esélye van közösségre találni.
Érdekelnek a részletek? Akkor kattints erre a linkre, és nézd meg a részleteket és helyszíneket: https://www.athidalo.com/
Amennyiben érdekel a szelektív mutizmus témában Magyarországon elsőként megjelent gyakorlati kéziköny, A Beszédmumus, illetve a témában megjelent egyéb kiadványok, akkor kattints a szöveg alatti képre, és nézd meg milyen lehetőségeid vannak.
Kattints ide, vagy a szöveg alatti képre.
Ha szeretnéd, hogy a benned keletkező nehézségekkel könnyebben megbirkózz, akkor tarts velem a Lélekmelengetők sorozatban is.